ChristenUnie en PvdA Hoorn stellen vragen over dakloosheid

Daklozen
Door ChristenUnie Hoorn op 7 juni 2021 om 14:41

ChristenUnie en PvdA Hoorn stellen vragen over dakloosheid

De ChristenUnie en Partij van de Arbeid in Hoorn hebben vragen aan het college van burgemeester en wethouders gesteld over de dak- en thuisloosheid in de stad.

Geld voor terugdringen aantal dak- en thuislozen

Eind december 2020 heeft de gemeente van het Rijk 2,7 miljoen euro ontvangen als centrumstad in West-Friesland, om dak- en thuisloosheid terug te dringen en zeven belangrijke maatregelen in te voeren in dit jaar, 2021.

Deze maatregelen betreffen: (1) een analyse van de redenen voor dakloosheid, (2) vernieuweing nachtopvang, (3) pilot met Housing First, (4) haalbaarheidsonderzoek passende huisvesting voor zorg-mijdende inwoners, (5) onderzoeker woningdelen, kamerverhuur en woningsplitsing, (6) woonregisseur versnellen bouwplannen en (7) aanvullende afspraken met woningcorporaties en zorgorganisaties.

'Wat is de stand van zaken?'

CU-fractievoorzitter Kees Maas vraagt zich samen met zijn PvdA-collega Arnica Gortzak dan ook af wat de stand zaken is met betrekking tot de verschillende maatregelen die de gemeente zal nemen. De twee partijen willen per maatregel uitgewerkt zien wat er is gebeurd en hoeveel dit heeft gekost.

Ook als er met een bepaalde maatregel nog niks is gebeurd, willen de fractie dit weten. Wel verwachten Maas en Gortzak een uitleg wanneer er dan wel met deze maatregelen aan de slag wordt gegaan.