'Upgrade het skatepark' grootste favoriet initiatievenmarkt

Skaten
Door ChristenUnie Hoorn op 8 november 2021 om 13:45

'Upgrade het skatepark' grootste favoriet initiatievenmarkt

Het lokale initiatief VEMS (Voor een mooiere stad) organiseerde dit jaar een Hoornse Initiatievenmarkt. Hierbij konden inwoners van de stad ideeën aandragen voor het mooier maken van Hoorn. Politici en inwoners konden op deze ideeën reageren, waarna de wethouder met het favoriete idee aan de slag zou gaan.

Aan de slag met initiatieven

Het initiatief 'Upgrade het Skatepark' bleek de grote favoriet op de initiatievenmarkt op donderdag 28 oktober. Dit initiatief, van de jonge inwoners Toni, Tycho en Roos, werd door zowle de stad als door de raad gekozen. Wethouder Broersma gaf aan met het initiatief aan de slag te willen: "We gaan zo snel mogelijk met jullie en andere skaters een rondje maken langs alle skateparken. Dan gaan we samen kijken naar wat jullie wensen zijn en gaan we het mogelijk maken".

Voor raadslden was een definitieve keuze voor een favoriet lastig, omdat ze vonden dat er heel veel mooie initiatieven tussen zaten. Ook deze initiatieven maken nog kans om gerealiseerd te worden. De wethouder en ook raadsleden kunnen hiervoor zelf nog met initiatieven voor komen. Ook de ChristenUnie Hoorn is blij met het initiatief voor de markt en de vele ideeën die zijn opgedaan afgelopen donderdag.

Meer informatie over over wat VEMS doet, kijk op https://vooreenmooiestad.nl.