Heropening nachtopvang voor dak -en thuislozen Leger des Heils

foto's bezoek LDH 05-02-2024.jpeg
Door ChristenUnie Hoorn op 10 februari 2024 om 07:39

Heropening nachtopvang voor dak -en thuislozen Leger des Heils

5 februari 2024 waren we als fractie bij de heropening van de nachtopvang van het Leger des Heils. De wethouder Karin Hakhoff opende het Startpunt. Deze uitbreiding en vernieuwing van de opvang is met de Blokhuisgelden tot stand gekomen.

In 2021 heeft Hoorn voor de regio Westfriesland 2,7 miljoen euro ontvangen vanuit het rijk voor het in kaart brengen en tegengaan van dak -en thuislozen. ChristenUnie Hoorn heeft naar aanleiding van deze opening opnieuw vragen gesteld wat de stand van zaken is van de maatregelen die uitgevoerd zouden worden met deze gelden aangezien we ons zorgen maken over o.a. de signalen die we ontvangen over de toename van jongeren die dak-en thuisloos zijn.

We zijn in ieder geval erg blij dat de opening van de nachtopvang en Startpunt in Hoorn is geweest. Het is een enorme verbetering ten opzichte van een aantal jaren geleden.

Naar aanleiding van het bezoek van de nachtopvang hebben we vragen gesteld over de besteding van de Blokhuisgelden. Hieronder zijn de vragen terug te vinden:  artikel 36 vragen - besteding Blokhuisgelden