Alcohol

Alcohol is een van de meest verslavende middelen die mensen gebruiken. Het (te veel) nuttigen van alcohol leidt tot veel gezondheidsproblemen. Volgens de ChristenUnie is het noodzakelijk om mensen de schadelijkheid van alcohol duidelijk te maken en het nuttigen van alcohol te beperken.

Gelukkig besteed de overheid steeds meer aandacht aan de nadelige gevolgen van onder meer alcohol. Toch zijn er nog altijd te veel mensen verslaafd aan alcohol en ondervinden dagelijks de negatieve gevolgen van het gebruik ervan. Als ChristenUnie willen we dat de overheid deze mensen beschermt en helpt en de samenleving goed voorlicht.

• Alcohol en sport gaan niet samen. Het alcoholgebruik in sportkantines tijdens en aansluitend aan sportactiviteiten wordt ontmoedigd. In dit verband pleit de ChristenUnie voor een alcoholconvenant tussen de gemeente en sportverenigingen.
  • Er is op elke school voorlichting over alcohol.
  • Bij evenementen die in Hoorn worden georganiseerd, worden afspraken gemaakt over preventie van misbruik van alcohol.