Citymarketing

Citymarketing

Hoorn is een historische stad. Rond 1300 is onze mooie stad gesticht, waarna het lange tijd een belangrijke plaats was voor handelaren. Veel van onze historie is zichtbaar in onze stad. Met 'citymarketing' kunnen we de historie van Hoorn goed op de kaart zetten.

Citymarketing houdt niet alleen in dat er toeristen naar Hoorn worden getrokken. Uiteraard is er in Hoorn voor toeristen uit binnen- en buitenland veel te beleven. Maar ook op gebied van ondernemerschap en de woon- en leefomgeving kan Hoorn veel meer van zich laten zien.

  • Bij het uitgeven van geld aan citymarketing, moeten eerst duidelijke plannen op tafel liggen van wat de gemeente precies wil doen met dit geld. Met duidelijke doelen kan ook worden geëvalueerd of de wijze van besteding zin heeft.
  • In de komende jaren willen we citymarketing niet alleen als Hoorn zelf ontwikkelen, maar dit doen in samenwerking met andere gemeenten in de regio West-Friesland. Zo zetten we de regio op de kaart voor toerisme, ondernemers en voor (toekomstige) bewoners.

Deel dit standpunt